Na jaře 2025 jsme se jako pedagogický tým naší základní školy zúčastnili dvou inspirativních konferencí zaměřených na podporu nadaných žáků – v Praze a v Ústí nad Labem. Tyto akce nám poskytly cenné poznatky, které plánujeme využít při práci s našimi talentovanými žáky. 

 

Konference „Vzdělání pro budoucnost 2025“ v Praze 

Ve dnech 29. a 30. března 2025 jsme se zúčastnili konference „Vzdělání pro budoucnost 2025“, kterou pořádala Mensa Česko ve spolupráci s dalšími institucemi. Konference se konala na Fakultě architektury ČVUT v Praze a přilákala více než 600 účastníků. (Konference Vzdělání pro budoucnost 2025 –

Program konference byl rozdělen do tří hlavních pilířů: rozvoj nadání dětí, efektivní vzdělávání a digitální vzdělávání. Zúčastnili jsme se přednášek a workshopů, které se věnovaly tématům jako je identifikace nadaných žáků, moderní výukové metody a využití technologií ve výuce. Zvláště nás zaujaly ukázkové hodiny, kde jsme si mohli vyzkoušet role žáků a získat nové nápady pro vlastní výuku . (Konference Vzdělání pro budoucnost 2025 –

Konference „Podpora nadání“ v Ústí nad Labem 

V dubnu 2025 jsme se zúčastnili konference „Podpora nadání“ pořádané Ústeckým krajem. Konference se zaměřila na představení aktivit a projektů podporujících nadané žáky v regionu. O podpoře tvořivosti u všech dětí a žáků, nejen těch formálně uznaných za nadané, hovořil uznávaný odborník Václav Mertin.  Slovenská psycholožka Jolana Laznibatová, zakladatelka Školy pre mimoriadne nadané děti v Bratislavě, hovořila o specifikách práce s mimořádně nadanými dětmi. Přednášky se věnovaly dále projektu jako je Synapse, který nabízí školám systémovou podporu při vyhledávání a péči o nadané a aktivní žáky. Nadané děti je potřeba podporovat, připomněla odborná konference: Ústecký kraj 

Získané poznatky a inspirace 

Účast na těchto konferencích nám poskytla mnoho cenných informací a inspirací pro práci s nadanými žáky. Získali jsme nové poznatky o identifikaci nadaných dětí, efektivních výukových metodách a využití technologií ve výuce. Plánujeme tyto poznatky implementovat do naší výuky a vytvořit prostředí, které bude podporovat rozvoj potenciálu každého žáka. 

Děkujeme organizátorům konferencí za možnost účastnit se těchto inspirativních akcí a těšíme se na další příležitosti k profesnímu rozvoji.